media.news.imagealternatetextformat

تولید خودروی انگلستان به شدت افت کرده است

یکشنبه, 07 شهریور,1400 10:45 ق.ظ

خودروسازان انگلستان در ماه گذشته پایین‌ترین میزان تولید مربوط به ماه جولای از ۱۹۵۶ تا کنون را ثبت کردند. کمبود شدید تراشه کامپیوتری و نیروی کار به علت پاندمی میزان تولید را پایین آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از رویترز، خودروسازان انگلستان در ماه گذشته پایین‌ترین میزان تولید مربوط به ماه جولای از ۱۹۵۶ تا کنون را ثبت کردند. کمبود شدید تراشه کامپیوتری مورد نیاز برای تولید خودرو و کمبود نیروی کار به علت پاندمی کرونا، خودروسازان را با مشکلی جدی روبرو کرده است.

طبق داده‌های انجمن تولیدکنندگان و تاجران خودروی انگلستان، در ماه جولای میزان تولید خودرو ۳۷.۶ درصد سقوط کرده و به ۵۳,۴۳۸ دستگاه رسیده است.

ماه گذشته با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا صدها هزار نفر از کارکنان انگلیسی توسط اپلیکیشن پیام‌رسانی خدمات سلامت آگاه شدند که باید خود را قرنطینه کنند. البته تعداد مبتلایان از آن زمان رو به کاهش بوده است.

مدیر ارشد انجمن تولیدکنندگان و تاجران خودروی انگلستان، مایک هاوز، گفت: با اینکه با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در ماه جاری تأثیرات منفی پاندمی بر خودروسازان کاهش خواهد یافت اما همچنان وضعیت کمبود تراشه کامپیوتری هیچ نشانه‌ای از بهتر شدن نشان نداده است.