media.news.imagealternatetextformat

به دلیل افزایش قیمت برق و گاز؛ بحرانی قریب الوقوع گریبان صنعت فولاد انگلیس را می گیرد

سه شنبه, 20 مهر,1400 02:36 ب.ظ

بحران های متوالی دست از سر انگلیس بر نمی دارد و این بار صنعت فولاد این کشور هشدار داده است که همزمان با رسیدن فصل سرما و افزایش قیمت برق، این صنعت به سمت تعطیلی می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اسپوتنیک، صنعت فولاد انگلیس امروز دوشنبه طی هشدار اعلام کرد که افزایش قیمت برق می تواند منجر به افزایش شدید گازهای گلخانه ای و ایجاد هرج و مرج در زنجیره تامین این کالا در این کشور شود.

صنعت فولاد انگلیس در همین رابطه با انتشار سندی توجیهی اعلام کرد: قیمت های غیر معمول برق منجر به سود کمتر یا عدم سودهی می شود و در نتیجه آن سرمایه گذاری مجدد کمتر می شود.

سند مذکور در ادامه می افزاید: با نزدیک شدن به فصل زمستان، تقاضا برای گاز و برق افزایش می یابد و قیمت ها ممکن است بالاتر برود، که این امر باعث می شود تولید فولاد به صورت سودآور غیرممکن شود.

طبق گفته انجمن صنعت فولاد، بحران جاری ممکن است کارخانه ها را مجبور به تعطیلی همراه با هزینه زیاد کند.

هشدار مذکور صنعت فولاد انگلیس در حالی صادر شده است که این کشور از قبل درگیر بحران سوخت وتامین بنزین پمپ های سراسر این جزیره است و همچنین افزایش قیمت برق و گاز منجر به بروز مشکلاتی شده است.

همچنان پس از گذشت بیش از دو هفته از بحران سوخت در انگلیس، لندن پایتخت این کشور همچنان شاهد صف‌های طولانی ماشین‌ها در پمپ بنزین هاست.

گفته می شود در بهترین حالت، بنزین زدن در صف‌های طولانی پمپ بنزین‌ها حداقل سه ساعت زمان خواهد برد و البته ممکن است بنزین در این مدت نیز تمام شود.

همچنین، کمبود شدید سوخت خودروها موجب شده تا مواد اولیه و قطعات به موقع به کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نرسد و روند تولید نیز در این کشور با اختلال روبرو شود.

پیشتر نیز ارتش انگلیس برای جلوگیری از افزایش بحران بنزین در این کشور، نظامیان خود را برای انتقال تانکرهای سوخت به پمپ‌های بنزین در سراسر انگلیس به کار گرفت.

انگلیس در ابتدای امسال بازار اتحادیه اروپا را ترک کرد و مانع جذب رانندگان کشورهای عضو اتحادیه به شرکت‌های حمل ‌و نقل شد. دولت انگلیس اکنون گفته است برای مقابله با کمبود راننده، در اقدامی که پیشتر حاضر به انجامش نشده بود، به پنج هزار راننده خارجی روادید موقت می‌دهد.