media.news.imagealternatetextformat

با اعمال فشار بر جانسون، آمریکا همراهی انگلیس در احیاء تحریم های ایران را خواستار شد

چهار شنبه, 05 شهریور,1399 02:09 ب.ظ

نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید وقت آن رسیده که نخست وزیر انگلیس موضع خود را درباره تحریم‌های ضد ایرانی مشخص کرده و با واشنگتن همصدا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «تایمز» انگلیس در گزارشی از اعمال فشار آمریکا در راستای جلب حمایت لندن برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران خبر داد.

در همین راستا، «کلی کرافت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، خواستار شفاف‌سازی موضع بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس درخصوص احیا تحریم‌های ضدایرانی شد.

وی در این باره مدعی شد: سوال اصلی این است که آیا انگلیس از اینکه بزرگترین حامی تروریسم در سطح جهان اجازه خرید و فروش تسلیحات را داشته باشد؛ حمایت می‌کند. دولت ما به دفعات تاکید کرده که اجازه وقوع چنین چیزی را نمی‌دهد.

همزمان، تایمز به نقل از سخنگوی دولت لندن می‌نویسد: انگلیس در دغدغه‌های آمریکا در باب برنامه اشاعه (تسلیحات هسته‌ای) ایران و تأثیری که بر امنیت منطقه‌ای دارد؛ شریک است.

آمریکا درحالی روی تغییر نظر نزدیکترین شریک اروپایی خود حساب باز کرده که اتحادیه اروپا ادعای دولت ترامپ مبنی بر مشارکت در برجام و به تبع آن، فعال کردن مکانیسم ماشه را زیر سوال برده است.

چین و روسیه نیز به عنوان طرفین غیر اروپایی برجام، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را به معنای عدم مشروعیت برای مطالبه احیا تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران تلقی می‌کنند.