media.news.imagealternatetextformat

با اعلام از سوی وزیرخارجه لندن؛ انگلیس بدنبال تقویت روابط خود با هند است

چهار شنبه, 05 آبان,1400 09:28 ق.ظ

وزیر خارجه انگلیس پیش از سفر به هند بر تلاش و اهمیت تقویت روابط لندن و دهلی نو تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از رویترز، «لیز تراس»، وزیر خارجه انگلیس بر تلاش و اهمیت تقویت روابط لندن و دهلی نو تاکید کرد. وزیرخارجه انگلیس این موضع گیری را پیش از سفر به هند اعلام کرده است.

وزیرخارجه انگلیس قرار است در سفر به هند با سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، و بوپندر یاداو، وزیر محیط زیست این کشور دیدار و گفتگو کند. «تراس» در همین ارتباط با اعلام سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری انگلیس برای تأمین پروژه‌های زیرساخت فناوری سبز در سراسر هند، گفت: من می‌خواهم که انگلیس و هند در زمینه‌های مهم و مختلفی از جمله تکنولوژی، سرمایه گذاری، امنیتی و دفاعی همکاری داشته باشند. هند، بزرگترین دموکراسی جهان، یک نیروگاه فناوری، اقتصادی و یک شریک استراتژیک حیاتی برای انگلیس محسوب می‌شود و لندن بدنبال تقویت روابط خود با هند است.

همچنین تراس از گروه ناوبر انگلیس، که در حال حاضر در بمبئی است، دیدن خواهد کرد و این دیدار بیشتر برای تاکید بر تعهد نظامی انگلیس به امنیت منطقه است.

دولت هند به دنبال فن‌آوری پیشرفته و تولید بومی است. به همین خاطر، دولت این کشور به تأسیس دو کریدور صنعتی دفاعی و بازبینی در فرایند خرید دفاعی مبادرت کرده است تا سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در صنعت دفاعی را تشویق کند. آینده روابط نظامی هند و انگلیس در گرو انتقال فن‌آوری دفاعی از طریق طرح‌های دوجانبه و توجه هرچه بیشتر به همکاری‌های صنعتی دفاعی است. شرکت‌های دفاعی انگلیس نیز می‌توانند از ظرفیت صنعتی هند برای کاهش هزینه‌های تولید و مزایای رقابتی در بازارهای صادراتی بهره گیرند.