media.news.imagealternatetextformat

انگلیس بودجه نظامی خود را افزایش می دهد

شنبه, 01 آذر,1399 11:03 ق.ظ

با وجود آنکه انگلیس گرفتار تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و مسائل پسابرگزیت است، دولت این کشور قصد افزایش بودجه نظامی خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از گاردین، برغم تبعات اقتصادی بحران شیوع کرونا و همه‌گیری بیماری کووید -۱۹، دولت انگلیس به شکلی غافلگیرکننده اعلام کرد که در پی افزایش بودجه نظامی خود است.

این تصمیمی است که بوریس جانسون، نخست وزیر محافظه‌کار انگلیس آن را با نمایندگان مجلس عوام در میان گذاشت تا بیش از پیش مشخص شود این کشور همزمان با طی کردن دوران گذارِ پسابرگزیت، در پی پایان دادن به «دوره عقب‌نشینی» و برعهده گرفتن نقشی تازه در صحنه جهانی است.

جانسون اعلام کرد که افزایش بودجه نظامی بازتاب دهنده نیاز به ارتقای توانایی‌های نظامی از طریق برنامه ریزی برای ایجاد مراکز جدید فرماندهی فضایی و بهره‌برداری از فناوری هوش مصنوعی است.

بدین ترتیب به نظر می‌آید بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در دولت محافظه‌کار بریتانیا سرمایه‌گذاری مالی جدیدی قرار است در زمینه تجهیز و نوسازی ارتش، تقویت توان سایبری و ارتقای امکانات فضایی با هدف نفوذ بیشتر در عرصه جهانی صورت گیرد.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که قصد دارد طی چهار سال آینده ۱۶.۵ میلیارد پوند دیگر به بودجه وزارت دفاع کشورش اضافه کند. بودجه دفاعی انگلیس اکنون سالانه کمی کمتر از ۴۲ میلیارد پوند است.

حزب محافظه‌کار انگلیس به رهبری بوریس جانسون پیش‌تر نیز در دوران کارزار انتخاباتی افزایش ۵۰ درصدی بودجه دفاعی تا سال ۲۰۲۵ را یکی از برنامه‌ها ی خود اعلام کرده بود.