media.news.imagealternatetextformat

اقتصاد انگلیس در ماه آوریل ۲۰.۴ درصد کاهش یافت

سه شنبه, 24 تیر,1399 11:24 ق.ظ

داده‌های اداره ملی آمار انگلیس نشان داد که اقتصاد این کشور در ماه آوریل با بزرگترین کاهش تولید ناخالص ملی) در تاریخ خود روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل سی‌ان‌بی‌سی، داده‌های اداره ملی آمار انگلیس نشان داد که اقتصاد این کشور در ماه آوریل با بزرگترین افت (در تولید ناخالص ملی) در تاریخ خود روبرو شده است.

طبق این داده‌ها تولید ناخالص ملی (جی‌دی‌پی) انگلیس ۲۰.۴ درصد نسبت به ماه گذشته کمتر شده است. این در حالی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند جی‌دی‌پی این ماه ۱۸.۴ درصد آب برود.

همچنین طبق این داده‌ها مشخص شد که جی‌دی‌پی انگلیس در ماه آوریل ۲۴.۵ درصد نسبت به آوریل ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

این نتایج در حالی اتفاق افتاده است که محدودیت‌های قرنطینه‌ای وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های اقتصادی را به شدت مختل کرده است.

در سه ماهه منتهی به پایان آوریل اقتصاد انگلیس نسبت به سه ماه قبل از آن ۱۰.۴ درصد آب رفت، در حالی که تحلیل‌گران میزان افت آن را ۱۰ درصد پیش‌بینی کرده بودند.

دیوید مالپس، رئیس بانک جهانی، همه گیری ویروس کرونا را "ضربه‌ای مخرب" برای اقتصاد جهان دانسته است.

او هشدار داده که زندگی میلیاردها نفر درجهان تحت تاثیر این شیوع قرار گرفته است. آقای مالپس گفته که احتمالا این رکود اقتصادی تا یک دهه ادامه خواهد داشت.

اما رئیس بانک جهانی در عین حال گفت که او معتقد است در صورت اتخاذ برنامه‌های درست از جمله کاهش بدهی برای کشورهای فقیر و یا اتخاذ برنامه های حمایتی برای افراد آسیب پذیرتر می‌توان شرایط را بهتر کرد.

رئیس بانک جهانی در ماه گذشته میلادی هشدار داد که شیوع ویروس کرونا در جهان حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم را به سوی "فقر شدید" سوق داده است.

از نظر بانک جهانی "فقر شدید" به معنای درآمد کمتر از ۱.۹۰ دلار (۱.۵۵ پوند) روزانه یک فرد است.

آقای مالپس در گفتگویی با بی‌بی‌سی گفت که بیش از ۶۰ میلیون نفر از مردم د رجهان با درآمد روزانه کمتر از یک پوند در روز زندگی می‌کنند.

او در این گفتگو گفت: "ترکیبی از همه‌گیری کرونا و بسته شدن (کسب و کارها)، به معنای آن است که میلیاردها نفر از مردم وضعیت معیشتی‌شان مختل شده و این نگران کننده است" و افزود: "از جمله تبعات مستقیم [این بحران] ، نه تنها از دست دادن درآمد، بلکه عواقب سلامتی و اجتماعی این همه‌گیری هم بسیار سخت است."