media.news.imagealternatetextformat

«لیز تراس»؛ جنگ در اوکراین ممکن است ۵ سال یا بیشتر طول بکشد

شنبه, 10 اردیبهشت,1401 09:32 ق.ظ

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به اینکه اگر مسکو در عملیاتش در اوکراین موفق شود، بدبختی سراسر عالم را فرا می گیرد، بدون ارائه شواهد مدعی شد که درگیری ها در اوکراین ۵ یا حتی ۱۰ سال ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از ایندیپندنت، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس از متحدان و هم پیمانان غربی این کشور خواست تا کمک‌ها و حمایت‌های خود از اوکراین را دو برابر نمایند چرا که به زعم وی عملیات نظامی روسیه در اوکراین ۵ سال یا بیشتر به طول خواهد انجامید.

تراس همچنین گفت که کی یف به تانک، جت جنگنده و تسلیحات سنگین بیشتری نیاز دارد.

وزیر خارجه انگلیس ضمن اشاره به اینکه اکنون «زمان شجاعت است و نه احتیاط «افزود که که ترس از تشدید جنگ نابجا است و «بی عملی بزرگترین تحریک خواهد بود».

تراس گفت: سلاح‌های سنگین، تانک‌ها، هواپیماها، جستجو درگوشه گوشه انبارهایمان و افزایش تولید کارهایی که ما باید انجام دهیم.

وی همچنین گفت که نیروهای روسیه باید از «کل اوکراین» بیرون رانده شوند و این مسئله را «امر ضروری استراتژیک» خواند.

تراس در ادامه اظهاراتش افزود که ساختاری که برای تضمین صلح و رفاه طراحی شده بود، درباره اوکراین شکست خورده است. ساختارهای اقتصادی و امنیتی که پس از جنگ جهانی دوم و سپس جنگ سرد توسعه یافتند، تا کنون از شکل و شمایل خارج شده‌اند که به جای مهار تجاوز، امکان تهاجم را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: چنانچه پوتین موفق شود، این مسئله بدبختی بیش‌تری در سراسر اروپا و عواقب وحشتناکی در سراسر جهان به همراه خواهد داشت. ما دیگر هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد. بنابراین ما باید برای مدت طولانی آماده باشیم و حمایت خود از اوکراین را دوچندان کنیم.

به گزارش نشریه تایمز، وزیر خارجه انگلیس با اشاره به اینکه هیچ نشانه‌ای از پایان نبرد نمی بیند هشدار داد که جنگ ممکن است پنج سال یا حتی دو برابر طول بکشد.

اظهارات وزیر خارجه انگلیس در حالی بیان می‌شود که دلیل عمده شروع و شعله ور شدن درگیری‌ها در اوکراین، اظهارات و سیاست‌های دولت‌های غربی و سپس ارسال تسلیحات بسیار زیاد به اوکراین است که همانند بنزینی بر روی آتش جنگ عمل کرده است.