media.news.imagealternatetextformat

شیوع روزافزون ویروس کرونا در جهان؛ ۱۶۰ شهر ایران در وضعیت قرمز

شنبه, 01 آذر,1399 11:07 ق.ظ

به گزاری یورونیوز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا پایان روز جمعه ۲ نوامبر (۳۰ آبان) به بیش از ۵۷ میلیون و ۶۶۲ هزار نفر و شمار قربانیان آن به بیش از ۱ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۶۶۰ نفر رسید.

ایالات متحده آمریکا با بیش از ۱۲ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۸۰۰ مبتلا و بیش از ۲۵۹ هزار قربانی همچنان بالاترین آمار ابتلا به کووید۱۹ و مرگ ناشی از آن را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است.

تنها در شبانه‌روز گذشته بیش از ۷۵ هزار مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در این کشور ثبت شده و ۸۱۲ نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند.

پس از ایالات متحده، پنج کشوری که بالاترین آمار ابتلا را دارند عبارتند از: هند، برزیل، فرانسه، روسیه و اسپانیا.

پنج کشوری که پس از ایالات متحده بیشترین آمار مرگ و میر کرونا در جهان را دارند نیز عبارتند از: برزیل، هند، مکزیک، بریتانیا، ایتالیا.

ایران در حال حاضر در این جدول با اتکا به داده‌های وزارت بهداشت، چهاردهمین کشور جهان با بالاترین شمار ابتلا و هشتمین کشور با بیشترین شمار مرگ و میر محسوب می‌شود.

افزایش شمار مبتلایان به این ویروس در حالی است که تنها یکماه تا تعطیلات کریسمس و سپس سال جدید میلادی باقی مانده و مردم و دولت‌ها بویژه در کشورهای غربی، با وجود انتشار اخبار خوش ساخت واکسن کرونا، امید چندانی به برگزاری این جشن‌ها به روال سال‌های گذشته ندارند.