media.news.imagealternatetextformat

رکورد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در فرانسه و انگلیس شکست

شنبه, 12 مهر,1399 02:04 ب.ظ

موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا همچنان بسیاری از کشورهای اروپایی را در می‌نوردد به نحوی که فرانسه و انگلیس بالاترین میزان ابتلای روزانه به کووید را از ابتدای شیوع ویروس کرونا ا کنون ثبت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از یورو نیوز، میزان ابتلا به کرونا در انگلیس تا صبح امروز جمعه به ۴۱۶ هزار نفر و تعداد تلفات ناشی از ابتلا به این ویروس نیز به ۴۱ هزار و ۹۰۲ نفر رسید.

در فرانسه نیز تا صبح امروز جمعه آمار مبتلایان به ۴۹۷ هزار نفر و آمار قربانیان به ۳۱ هزار و ۵۱۱ نفر رسید.

در همین رابطه وزارت بهداشت فرانسه روز پنجشنبه از شناسایی و ثبت بیش از ۱۶هزار مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ طی یک دوره بیست و چهار ساعته خبر داد. این میزان بالاترین نرخ روزانه ابتلا در این کشور از ابتدای همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ محسوب می‌شود.

رکورد قبلی ابتلای روزانه به کووید ۱۹ در فرانسه با شناسایی حدود ۱۳ هزار و پانصد بیمار جدید در همین ماه، شش روز پیش از این به ثبت رسیده بود.

انگلیس نیز روز پنجشنبه با شناسایی بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ بیماری جدید کووید رکورد تازه‌ای از حیث ابتلای روزانه به این بیماری ثبت کرد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت عمومی در این کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته ۴۰ شهروند دیگر این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند تا بدین ترتیب شمار قربانیان این بیماری در بریتانیا به بیش از ۴۱ هزار نفر افزایش پیدا کند.

انگلیس از نظر میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هم اکنون بالاترین آمار را در میان کشورهای اروپایی دارا می‌باشد.

مقامات بهداشتی در بریتانیا ضمن ابراز نگرانی نسبت به رکورد تازه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این کشور نسبت به افزایش موارد ابتلا در میان همه گروه‌های سنی هشدار داده‌اند.

وزارت بهداشت بریتانیا تاکید کرده است که برای کنترل بیماری باید همه شهروندان از دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های تازه تبعیت کنند.