media.news.imagealternatetextformat

تا سال ۲۰۳۰؛ توربین‌های بادی برق همه خانه‌های انگلیس را تأمین می‌کند

یکشنبه, 20 مهر,1399 08:14 ق.ظ

دولت انگلیس قصد دارد با سرمایه گذاری ۲۰۷ میلیون دلاری و راه اندازی هزاران توربین بادی در سواحل انگلیس تأمین برق تمامی خانوارها را از این طریق انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از انگجت، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز گذشته با شرکت در کنفرانس حزب محافظه کار دولت این کشور اعلام کرد که استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر برای تأمین برق تمامی منازل در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی در دستور کار قرار گرفته و این طرح حتماً تا سال ۲۰۳۰ تکمیل خواهد شد.

وی در این مورد افزود: کتری، ماشین لباسشویی، زودپز، تمامی وسایل گرمایی و نقلیه و غیره باید انرژی خود را با استفاده از ابزار تجدید پذیر به دست آورند.

بر اساس بررسی‌های محلی، انگلیس برای تأمین برق مورد نیاز خانوارهای خود از طریق توربین‌های بادی باید ۴۰ گیگاوات انرژی را به این شیوه تأمین کند. دولت انگلیس در سال ۲۰۱۹ هدف گذاری ۳۰ گیگاواتی را تا سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته بود که امسال این رقم به ۴۰ گیگاوات افزایش یافته است.

سرمایه گذاری ۲۰۷ میلیون دلاری دولت انگلیس در این زمینه منجر به راه اندازی مزارع توربین‌های بادی در سواحل دریاها و اقیانوس‌ها با قدرت تولید یک گیگاوات برق تا سال ۲۰۳۰ خواهد شد. انتظار می‌رود تا یک دهه آینده هر سال حداقل ۲۶۰ توربین بادی در انگلیس نصب شود.