media.news.imagealternatetextformat

انتقاد تند بانک مرکزی انگلیس از بیت‌کوین و تمجید از پوند دیجیتال

یکشنبه, 30 خرداد,1400 12:47 ب.ظ

رئیس فناوری پیشرفته بانک مرکزی انگلیس با انتقاد از بیت‌کوین گفت:تکنولوژی ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی می‌تواند در هر تراکنش ده‌ها هزار برابر کارایی بیشتری نسبت به بیت‌کوین داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از راشاتودی، تام موتون، رئیس فناوری پیشرفته بانک مرکزی انگلیس با انتقاد از بیت‌کوین گفت: تکنولوژی پشت پرده ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی دنیا می‌تواند در هر تراکنش ده‌ها هزار برابر کارایی بیشتری نسبت به بیت‌کوین داشته باشد.

او در سخنرانی خود در کنفرانس آینده فناوری‌های پیشرفته از علاقه بانک مرکزی انگلیس به ساخت ارز دیجیتال این بانک خبر داد. این در حالی است که هنوز چنین ارزی وجود ندارد و بانک مرکزی انگلیس هم تا کنون خبری در این رابطه منتشر نکرده است. موتون همچنین به التزام بانک مرکزی برای نگاه داشتن پول نقد در چرخه معاملات تا هر زمان که مردم خواهان استفاده از آن باشند، تاکید کرد.

موتون با انتقاد شدید از بیت‌کوین گفت: بیت‌کوین با توجه به ناتوانایی‌های عملکردی و مصرف بالای انرژی خود به هیچ وجه با تکنولوژی استفاده شده در یک ارز دیجیتال با پشتوانه بانک مرکزی قابل قیاس نیست.

به گفته موتون ارز دیجیتال بالقوه بانک مرکزی می‌تواند نقش مهمی در دوره گذار اقتصاد انگلیس به سوی اقتصاد با آلایندگی صفر، بازی کند. او می‌گوید: مصرف پایین انرژی باید مساله اصلی و محوری‌ باشد که در طراحی ارز دیجیتال با پشتوانه بانک مرکزی در نظر گرفته می‌شود.